En de Outreach gaat naar…

“Hey Tom, Heb je eigenlijk een voorkeur voor Zuid-Afrika of Bosnië?”
“Tom, weet je al waar je heen gaat?!?”
“Tom,  je wilt toch naar Zuid-Afrika?”
– “Haha, hm… Goeie, maar van mijzelf mag ik geen voorkeur hebben…”

Dit heb ik zo vaak gezegd, en iedere keer dacht ik in mijn hoofd. Alsjeblieft, als het kan en uit zou komen, laat me dan alsjeblieft naar Zuid-Afrika gaan. Ik zou vrede hebben met Bosnië, maar ik had zeker een duidelijke voorkeur…

Afgelopen week was het moment waarop we de knoop dan daadwerkelijk doorgehakt hebben. Ik weet waar we heen gaan op Outreach! Klaar voor?

 

alyeska-girdwood-alaska-wedding-photographers02pp_w800_h533

Ik ga met een groep van in totaal 6 mensen naar de Filipijnen en Alaska!

SAY WHAT?!? Haha, dat was ook mijn eerste reactie toen ik hoorde dat zowel Bosnië als Zuid-Afrika niet door konden gaan. In Zuid-Afrika waren er problemen met de Visa van de staf die de outreach daarheen zouden leiden. Toen duidelijk werd dat dat niet door kon gaan, en toen ze nog eens keken naar de outreach naar Bosnië zijn ze hier op de base met hun handen open in gebed gegaan. Gewoon vragen waar God wil dat we heen zouden gaan.

Lang verhaal kort, na een gedegen voorbereiding en oriëntatie is besloten om twee teams uit te zenden. Een team gaat naar Peru en het andere gaat naar de Filipijnen en Alaska. In de Filipijnen zullen we onderdeel zijn van de MegaCities Outreach van YWAM Perth.

Elk jaar wordt een stad gekozen om op te focussen als YWAM en dit jaar is dat Manila. Hier zullen we projecten oppakken die teams van andere bases van over de hele wereld zijn gestart en anderen zullen ons werk weer overnemen.

Na 4 weken gestructureerd te werk te gaan in dit prachtige land in Azië zullen we doorreizen naar Alaska. Hier hebben we een speciale missie, we zullen daar namelijk gaan pionieren om een nieuwe YWAM Base te starten in Girdwood. Ja, je hoort het goed! God heeft al een aantal jaar geleden tegen Daniël, een van onze stafleden, gesproken om een base te starten in Alaska. Wij zullen met z’n zessen de eerste contacten gaan leggen, starten met de straatministry in Girdwood, starten met het verspreiden van het evangelie in deze Ski- en Snowboardstad onder de rook van Anchorage.

gw-in-summer-mountain
Girdwood, Alaska

Er is nog heel erg veel onduidelijk, maar als je het over evangelisatie hebt, buiten je comfortzone stappen en Gods Koninkrijk verspreiden. Over iets bouwen met een langdurige impact, dan is dit zeker een outreach die dit alles omvat. Het is geen traditionele outreach, maar man, wat ben ik enthousiast voor dit avontuur!

Ik heb zeker een tijdje nodig gehad om enthousiast te worden en echt achter deze Outreach te staan. Maar ik heb het idee dat dit de plek is waar ik moet zijn. Ik realiseer me dat iedereen die mij ondersteund in deze DTS en de Outreach dat heeft gedaan in de wetenschap dat ik naar Bosnië of Zuid-Afrika zou gaan. Heb je twijfels over onze missie en of je daar aan bij wilt dragen, laat het me weten, dan leg ik graag meer uit…

Ik ben zo onwijs enthousiast en ik weet dat God ons gigantisch gaat zegenen en ook door ons heen gaat werken. Maar dit is zeker een gebedspuntje. Ook is door de nieuwe Outreachlocatie mijn financiële situatie een stukje wankeler geworden. Waar ik bijna bij het gestelde ‘originele’ richtbedrag van 3500 euro was, moet ik nu in totaal 4700 euro voor mijn Outreach neerleggen. Dat betekent dat ik weer meer financiën nodig heb. Dus dat is ook zeker iets om voor te bidden.

Mensen, zeer binnenkort stuur ik jullie de beloofde update over vorige week, want wat was dat een fantastische week, en ook deze week is onwijs goed, zo zijn we gisteren de straat op geweest om Jezus’ liefde te verspreiden. En elke dag bidden we voor meer sneeuw, en meer kou, want de sneeuw die afgelopen week is gevallen was NAT, haha!

Tot heel snel mensen!!

 


4 thoughts on “En de Outreach gaat naar…

  1. Tom, samen met jou ben ik enthousiast over je avontuur! Ik kan mij voorstellen dat de komende outreach helemaal bij je past. Ik bid mee dat er voorzien zal worden in al je noden. Ulla

    Like

  2. Mooi Tom en we zijn natuurlijk heel benieuwd naar welke dingen je daar dan mag gaan doen! We horen het tzt vast! Veel zegen!

    Like

Leave a comment